19+20+avskedsfest+lite andra födelsedagar..

Ja summan av detta blir ett så kallat Kombi-kalas! Vi ska fira att mina kusiner har fyllt år, att deras kusin har fyllt år och att min moster har fyllt år, även en avskedsfest för att tre kusiner ska åka till Australien och Nya Zeeland :)
Så om exakt 25 min så bär det av till Hjo, för att sedan åka vidare till om möjligt en ännu mindre by får man väl kallade det, Korsberga. Så under dagen kommer jag att befinna mig i en volvo 740 i ca 5 timmar..

Sen ikv blir det braka av, om jag känner min släkt rätt så blir det inte lugnt, känner jag min morbror rätt så blir det fler konstiga och påhittade/hemmagjorda låtar, men det är mycket trevligt:)


Grattis till min kusin som fyller systemet idag(eller vänta fyller?, töööömmer systemet), alltså 20 år :)


Nä nu är det bara 21 minuter till avresa så nu får jag packa ihopa det sista, ha det bra och peace out!



Carpe Diem!


But I can't do this all on my own no I know I'm no superman..

Just nu är det för mycket.. Är det så här vuxenlivet ska va? I så fall vill jag inte va  med.. FAN!
Sånt här fixar jag liksom inte, massa klydd och skit.. Men har en pappa som är kanon på att lösa saker ju, och det verkar som att det kommer göra det..
Längtar tills vi ska åka iväg! Behöver det mer än någonsin!


Ikv blir det nog kolla på Herrarnas match, får se..


Har inte mycket att skriva, känner mig helt tom typ.. Blir kanske mer sen.



Imorgon åker föresten jag till mina kusiner, värsta ferren för alla som fyllt år där uppe,så jag ska åka bil i ca åttioelva timmar.. Så då ska jag passa på att plugga lite, Blir blandanat historia, sen ska blir det nog svenskboken också..



Let me hear you say, this shit is bananas B-A-N-A-N-A-S!


Hur ska detta gå..?

Idag är jag jag om möjligt ännu tröttare än vanligt.. Förstår inte varför jag är så trött hela tiden.. Idag har jag ändå sovit ett tag efter skolan. Skulle igentligen träffat emma, men dels så är jag så trött och sen har jag massa pluggande, eller inte massa, men det är en hel del som ska läsas..

Igår va det träning, men kunde inte vara med så mycket, va med på uppvärmingen ungefär..Knappt det. Mina ben mår inte bra, känns som att vara duktigt förkyld i benen, alltså benhinneinflamation.. HATAR DET! Sen har jag fått ont i mina anklar också, men det vet jag inte riktigt varför..
Kom på en ganska smart grej igår.. Om man skulle ta och bli sadist, jag menar då njuter man ju av sina skador ist:) Själv tyckte jag att det va ganska smart haha=P

Imorgon blir det först skolan till 10, sen jobba med vårat ÄLSKADE projektarbete, som för övrigt tar kol på mig, tänker på det hela tiden.. Men det ska nog blir bra tillslut. Idag bestämde vi oss för att vi ska redovisa det för de klasser som vill se, alltså bestämde vi oss för att redovisa inför sjukt många, det kan man inte tro att jag skulle vilja göra.. Men nu när vi har och kommer lägga ner så mycket tid på det så är det kul att få berätta om det också :)

Ska även in en runda till Mobila, köpa lite saker till resan, bl a solkräm och ska kanske växla pengar får se..

Det som är ett stort problem för mig nu är pengar.. Är en hel del nu som kommer kosta pengar..
-Vallåsen med skolan 4/2
-Resan med pappa (kommer smällas en del där)
-Stockholm med klassen
-Vill åka upp till Östersund under påsklovet.
-Studentbalen (om det nu blir att man ska gå))
-Sen studenten! Där kommer ju att gå åt en hel del pengar!

Får nog fråga om lite bidrad från mina päron, eller pappa känns fel med tanke på att han har bjudit mig på en resa. Så nu får nog min mor va så snäll och hjälpa mig lite hehe.

Nä nu ska jag byta om sen blir det väl tv för hela slanten. Ska försöka hoppa i säng tidigt idag :)

"Killikill i maggropen nu stänger jag dagboken!" (från Bert haha)


My world's on fire how about yours..?

Sitter och undrar hur jag ska orka.. Orka med allt i skolan, allt utan för..Sen känner jag att jag gnäller nog över obetydelselösa saker.. Finns ju dom som har det så mycket värre.. Så trött på mig själv att jag alltid gnäller över allt. Måste fan skärpa mig, jävla tönt!
Men jag orkar inte att gå med allt.. Men nu är det som det är.. Och det är bara att göra det bästa av situationen..

Förövrigt så har Emma kommit hem, och det känns jättebra, det som är lite tråkigt är att hon ska flytta till Skegrie om 2 veckor.. Men har jag haft henne på andra sidan va jordklottet sen i september så löser nog sig detta med.. :)


Snart börjar Scrubs, det är iaf positivt.

Saknar att rida, att lukta häst och mocka och frysa.. Vill börja rida igen, men har för det första ingen häst, sen tid.. Ja det är väl inte det jag har mest av just nu..


När jag börja skriva hade jag så mycket att skriva, men allt försvann.. Eller jag kan inte få ner det till ord..


Från tåget, en bra tidsfördift att fota haha

Torsdag 22 januari 2009

Har precis lagt in lite kläder, små städat lite också faktiskt.
Har varit dåligt bloggande på senaste, har skivit på bilddagboken istället.. Får skärpa mig tycker jag.
Vet inte, är nog ingen som läser ändå haha.

Mycket som händer i livet just nu, helt snurrig.. Men har löst några problem iaf :)

Ska snart åka och träna, ska först springa lite på löparbanan, måste komma igång ordentligt med min kondition nu, kan ju inte va dåligt tränad om man ska bli polis.

Saknar dessutom ridningen något fruktansvärt, men har ingen häst.. Kan rida nere i skanör men är inte så sugen på det, vill rida störe hästar nu, blev så sugen på det efter min praktik på polisstallet.
Någon som behöver hjälp kanske?

Imorgon är det fredag och det ska bli skönt:) vet inte riktig vad som händer får se, på lördag är det nooog fest och på söndag match:)


Skriver kanske mer ikv, eller i helgen :)

hahah vill man ha sig ett gott skratt så kolla här ---> http://www.youtube.com/watch?v=ROtu1jeSjqw

19 januari 2009

Match igår mot Palmstaden,vi förlora med 3-1, gjorde en assist när det va ca 4 sek kvar haha:) Spela helt okej, men va en ganska tråkig match överhuvetaget..Hände inte så mycket.
Känns att man har börjat spela matcher igen efter uppehållet, benen är fulla av blåmärken(vilket i och försig beror på att jag är klumpig också haha) sen har man en härlig seg smärta i benen, fint :)

Har precis ätit pizzasallad såååå gott det va=D gillar det starkt!

Och idag skulle jag sätta in min "nya" tv:e, koppla in DVD:n, det gick sådär men efter många svordomar och ca 15 min jobb så fixa jag det=D haha.


Ikv ska jag ta det lugnt, är trött.. som vanlig haha.
Kanske uppdaterar senare..


Uppdatering,18.14

All my life i've been fall- fall- falling apart,
Been tumbling down quick first right from the start
I never learned just get up and go on
Until I'm just knocked right off of my feet

But it's not the fall that hurts
It's when you hit the ground
Cuz it's not the fall that hurts
It's when you hit the ground


Sjukt bra låt måste jag säga.


Trött..

Ibland så blir jag så trött på allt och alla, det är verkligen så, jag är så nu, jag har inte lust att göra något..
Vill helst inte göra något, blir irriterad på alla..tycker att alla är imot mig.. Jävla sär man är igentligen, men så är det.
Vet inte varför jag gör så, kan möjligen bero på att jag kanske inte har världens bästa självförtroende..Finns en möjlighet att det är så..

Du gör mig verkligen SÅ förvirrad, helt sjukt, vad håller du på med? Vad vill du? Du är så sjukt kneppig, du gör en sak, sen kommer du och säger en annan, jag blir inte klok på dig. Men jag är ganska säker på min sak nu, men blir ändå en gnutta osäker när du håller på som du gör..Jag orkar inte det! Jag fixar inte det helt enkelt, det får räcka nu! Kan du inte bara förstå det?! Lägg ner bara..


Ikväll har jag bara kollat på herrarnas match, sen nu efter så kände jag bara att jag vill inte göra något, eller ville,ville jag väl, men att jag inte skulle fixa det, skulle ändå bara varit nere och sabbat stämningen..

Imorgon vet jag inte vad som händer, får se..

På söndag är det ialla fall match mot Palmstaden, får se hur det går..



Annars så är allt ganska mycket skit nu tycker jag..

Blev lite glad, för såg precis att dom ska sända scrubs i 2 timmar ikv, det är ju ändå lycka:))


Match..

Idag ska vi spela vår "andra" match mot Håkanstorp, eller det är den första, men vi skulle redan ha spelat en men dom klyddar ju som fan..!
Är faktist inte så taggad, eller jo det är jag väl ändå lite, men med tanke på att man fick reda på att styrelsen inte direkt stöttar oss så tappa man mycket, jävla massa klagande på oss rent ut sagt, men kolla på EN träning och utgå från det. Medans dom är med på herrarnas alla match(ink. borta matcher). Snacka om att dom inte gillar damsidan, men dom får skylla sig själv sen när dom kanske står där utan spelar.. deras förslust inte våran..
Synd att man har kontrakt nästan..

Igår kolla jag på "Solen i ögonen-en film om Lars Winnerbäck", skadat så bra den va, känner verkligen att det va för länge sen jag såg honom.. Mabye ska jag och Julia åka till Hultsfred och se honom och bl a Takida, det hade ju varit gjutet:)

Nä, nu ska jag nog sova en snutt innan det är samling.

"150" dagars!

Igår va det då så kallat 150 dgars(igentligen 141), det va helt sjukt! Riktigt kul va det, länge sen jag hade så kul!  Tack alla som gjorde min kväll sjukt lyckad!

Idrott kl 8.15 i morgse, jag har inte skolkat en ända lektion under 3:an, och jag skulle inte göra det idag heller, och det gjorde jag inte! (borde kanske gjort det..?)
Idrotten va ju sjukt flummig, typ alla va helt döda, Håkan vår idrottslärare fick för sig att vi va bakis..? Förstår jag inte hur han kan tro det..(Det va ju ingen som hade rödsprängda ögon eller såg lite blek ut..) Jag och åge skratta mest hela lektionen, haha dö bra humor har vi i alla fall:) hahah, det va värt att må "lite" dåligt idag för jag hade så sjukt kul igår!

Tack igen alla som va där!

FÖÖÖR VI SKA TA STUDENTEN FÖR VI SKA TA STUDENTEEEEEEEN! FY FAN VA VI ÄR BRA!!!!!!!!!

Här är en del som jag har beställt till studenten, jag fattar inte att jag ska ta studenten, det är så sjukt stort för mig, helt underbart, samtidigt som att det är lite skrämande..


Fick en klump i magen nu när jag tänkte på studenten, jag ska verkligen ta studenten! SJUKT!

YEAH!

Imorgon är det 150 dagars(eller igentligen 141) till studenten (man måste ju ha en anledning till att vara på shaksbear på en tisdag). Ska bli riktigt kul faktsit, lite tråkigt team kanske After Ski..Men va fan skit samma, ingen som bryr sig efter ett tag haha:)

Även öppet hus i skolan imorgon, drygt för det är bara jag och tre andra, vi är kvar i skolan längre, vist vi får ledigt en dag, men det får ju alla andra också som inte är där. Kan jag hjälpa att jag är bra på att snacka om vår linje.. ska jag staffas för det?!?! hahah.
Nä nu ska jag äta något är lite hungrig måste jag säga..


ahh!

Jag hatar sånt hääääär! Så sjukt förvirrad, vad vill du?!?!? Jag blir inte klok på dig människa! När jag äntligen har bestämt mig för vad jag (tror) vill, då vänder du helt, så jag blir osäker på om jag verkligen vet vad jag vill, du är bäst på att göra mig så osäker så det finns inte, vilken merit.. Skulle underlätta för mig ganska mycket om jag fick reda på vad du tycker och tänker, trodde jag viste det, men verkar inte som det? Eller är det som jag kanske tror ändå, du vill inte va ensam? Och då passar det bra..

Denna låten stämmer ganska bra in just nu faktist..


Idag har jag börjat träna också! Så skönt, vill ju inte likna en strandad val i sommar när man ligger och steker haha.
(kanske någon som ringer Green peace då haha)

Igår så kolla jag först på en match i stanstad tror jag det va, sen kolla jag på höllvikens div 5 lag, herrarna.
Efter det åkte vi hem till Johan, där det dracks lite, inte jag dock för jag hade lite huvudvärk. Hade kul där:) gick hem vid 1, somna vid 2, va liiiite trött i morse haha, jag behöver mina timmar haha.

Orkar inte skriva mer nu, kommer kanske mer sen.

Ha det gött igelköt!

Namn..

Satt och tänkte på så många olika smeknamn man har (har haft).. tex..

-Klara Kluck, ganska självklart, fick jag när jag gick hos Ulli(dagmamma) det har hängt med hela livet faktist..
-Klaris, det säger mamma ibland haha.
-Klarie, det är från klassen tror jag,
-Spågan, från praktiken(polis rytteriet) haha.
Sen har jag några som jag inte riktigt vet var dom kommer ifrån:
Teskedsgumman,slynskrållan(gillas inte),knorrhane,anders(gillas inte heller),forest gump,gumpis,ankan, minigris(grisen) tror det finns fler, men kommer inte på fler just nu.. skriv gärna om ni kommer på fler :)


Tack och adjö korv med bröd!

Fin..


Denna låten är så mysig, och det är väldigt fin också tycker jag, Elton John-Your Song.

Lördag 10 januari 2009

Sitter i soffan och har precis kollat på "Ett öga rött", en helt okej film. Spillde ur LITE o'boy innan, hur kan lite o'boy bli så mycket..? Min förkyling är inte bättre, har börjat hosta lite nu också.. jag har inte tid med att vara sjuk, jag måste börja träna ju!
Har krängt en hel del "Paradis"choklad idag också.. haha.

Igår kolla jag först på Höllvikens match med Emelie, Julia, Micha och Johan, sen kolla vi film hemma hos Johan berra bertilsson, trevligt trevilg.
Idag vet jag inte riktigt vad som händer och fötter, får väl se.

Har inte mycket mer att skriva, återkommer kanske senare.


Sista terminen..

Idag börja då sista terminen på Sundsgymnasiet,  är väl med blandade känslor, vill ju klart ta studenten givetvis! Men tanken på att inte gå i skolan med denna klassen mer känns konstigt, vi har ändå sjukt bra sammanhållning (säker den bästa på sunds haha) men det är ju efter studenten "riktiga" livet börjar, det är då jag ska välja det jag vill jobba med, och för hoppningsvis börja läsa till det jag vill bli:)

Så här har jag då tänk lite på framtiden..

-4/6 2009, studenten (alla som vill är välkomna hahaha =D)
-5/6 2009, antagligen en anning trött haha och det "riktiga" livet börjar.
-Sommaren 2009 jobba och ta det lite lugnt kanske, resa om ekonomin tillåter:)
-Hösten 2009 förhoppningsvis läsa en kurs på högskolan, en som är 30-40 poäng(vet inte riktigt hur man räknar såna kurser)
-Våren 2010 om allt går som det ska så söka in till polisutbildningen
-Hösen 2010 om jag då kommer in så börja på polisutbildningen.

Det hade varit underbart om det kunde bli såhär! Jag ska fan kämpa för det också, jag vill vekligen detta så jag ska ge allt. Ska börja träna ordentligt(inte kondition bara utan få lite muskler också)

Lite om vad som händer idag då
Idag börjar vi träna igen, men jag är ganska förkyld så det är väl inte så bra =/ vill ju träna..
Men ska åka och kolla på träningen och kanske skjuta lite..
bjuder på denna haha.
Denna bilden bjuder jag på haha.

Väla 6 januari 2009

Jag och Julia hade bestämt oss för att åka till DK först, men det visade sig att man "förlora" mycket pengar på att växla, så vi sket i det, då kom jag med idén att vi kunde åka till Väla i Helsingborg, så det fick det bli istället.
Varför då åka så långt för att gå i affärer? Jo vill man göra något och det är bist på det här hemma då får man ta saken i egna händer helt enkelt:)
Vi (jag) hade kollat upp bussar och tåg och allt var planerat in i minsta detalj (lysande sickan) .

Så här såg dagen ut i stora drag:
- 8.46, bussen gick från höllviken, (Julia trodde den gick 45 från Vellinge, hade sagt det för att hon inte skulle missa bussen haha)

-9.17, vi kommer fram till Malmö C, sätter oss och väntar,

-9.30, Julia säger, klockan är halv nu..(tåget skulle gå 9.38) men vi satt kvar och prata vidare.

-9.37, vi kollar på klocka och inser att tåget typ går snart, vi reser oss lugnt, en tant springer förbi och säger ursäkta akta er! vi bara chilla..
Vi kommer fram till spår 9 och inser att vi har missat tåget, FAN! så vi går och sätter oss och väntar IGEN.
Vi ser att nästa tåg ska gå 10.37,

VI går och handlar lite varmchoklad och går och ställer oss där vi TROR att tåget ska gå(fast inomhus så vi slipper frysa) Julia säger"men detta är ju inte spår 10?" det säger hon typ 2 min innan tåget ska gå, så vi missar nästan tåget fast vi står typ 20 meter ifrån det hahah. Men vi kommer på tåget i alla fall:)

Tills slut efter att ha åkt buss ett tag efter att åkt tåg så kommer vi fram till väla, där vi mest äter, det blev två tröjor till mig och Julia köpte en.

När vi skulle hem så tänkte vi att vi skulle hoppa på tåget på ett annat stället.. Det missa vi såklart, så vi fick vänta på en buss igen.. Vi kommer fran till Knutpunkten tror jag den hete. Där vi skulle fixa biljer fort som fan för att hinna med ett tåg som skulle gå när som, gjorde vi det? Nej givetvis inte.. haha. Vi fixa biljeter och vänta i 20 min på nästa tåg, Vi lekte lite i rulltrappan, vilket gjorde att vi nästan dog hahah(lite överdivet kanske).

När vi närma oss malmö fråga Julia "när går 100 bussen? " jag bara 18.53. så vi bara ja men det hinner vi nog, för tåget va nästan framme och då va klockan typ 18.46. Men då ska dom koppla ihopa tåg jävlet med ett annat tåg!! Så dom säger "det kommer ta lite tid innan dörrarna öppnas" helt sjukt sån otur man kan ha.. Men vi bestämde oss för att springa som fan till bussen, men vi missa den.. trodde vi, men vi stanna den haha.

Så man kan säga att med bussarna hade vi kanska mycket tur, men tåg är inte vår grej hahah.

Jag hade  i alla fall skit kul!!!!!

"Jag fryser som ett gris!"

Väla 6 jan. 09
Julia, en person som får mig på väldigt bra humör! :)
Väla 6 jan. 09

En person som är väldigt snygg också ahah;)

Mera mat hahah det va mycket mat denna resa haha
Det blev mycket mat haha, varm choklad, med äppelpaj med vaniljsås:)


Bättre..

Har lagt ner mycket tid på bloggen idag, ganska nöjd ändå, är små saker jag vill ändra på men som jag inte blir riktigt klok på hur man gör. Men nu får det vara slut för idag tycker jag.

Ska upp tidigt och imorgon och åka till Väla med Julia:) ska bli riktigt kul faktist:)


God natt!

Sleep well cykelställ!


Detta är då jag..


Försöker göra min blogg lite fin..

Men det går inte så bra:( hjälp?

RSS 2.0